OPIS PROCESU



  • Grupa tkaninowa

  1. Odszukajcie w Internecie narzędzia i przybory krawieckie (opiszcie co najmniej 5 przedmiotów) 
  2. Podajcie główną różnicę między zawodem szwaczki, a krawcowej. 
  3. Wykorzystajcie podane źródła informacji:  

  • Grupa dzianinowa 

  1. Wymieńcie różnicę między tkaniną a dzianiną 
  2. Wskażcie, jak możemy je rozróżnić 
  3. Wymienicie po 3 przykłady tkanin i dzianin 
  4. Wymieńcie rodzaje ściegów krawieckich i krótko je scharakteryzujcie.  
  5. Wykorzystajcie podane źródła informacji: 

  • Grupa tiulowa 

  1. Opiszcie w jednym zdaniu czym jest włókno naturalne, sztuczne i syntetyczne 
  2. Wymieńcie materiały zaliczające się do każdej z powyższych kategorii (materiały: naturalne, sztuczne, syntetyczne).
  3. Scharakteryzujcie po jednym wybranym materiale z każdej grupy 
  4. Wykorzystajcie podane źródła informacji: 
    •  https://www.braunhousehold.com/pl-pl/jak-dbac-o-ubrania/rodzaje-tkanin-wlokna-naturalne-sztuczne-i-syntetyczne 

  • Grupa koronkowa 

  1. Scharakteryzujcie właściwości podanych materiałów: Wełna, bawełna, poliester, jedwab, jeans, polar, len. 
  2. Podajcie zastosowanie wyżej podanych materiałów: 
    • https://splucka.edupage.org/text/?text=subjects%2F73&subpage=9&fbclid=IwAR3OIh-8oU0RMxQTHSn6f9x7g4-5HVNYJSB7Zv7KdG8tOEvtRnpybQz03bc

  • Grupa polarowa 

  1. Wyjaśnijcie czym jest konserwacja odzieży.  
  2. Opiszcie symbole konserwacji ubrań znajdujących się na metkach.  
  3. Stwórzcie rady jak dbać o ubrania, aby cieszyć się nimi jak najdłużej. 
  4. Wykorzystajcie podane źródła informacji: